Linux'la Tanışmam


         Kocaeli Üniversitesi 3. sınıf Bilgisayar mühendisliği öğrencisiyim. Linux'la tanışalı çok fazla olmadı. Bu biraz benim oyun sevdamdan kaynaklandı. 

         İlk bilgisayarımı 4. sınıfa giderken almıştım. Sonra dayımın bana getirdiği oyun Cdleri ile bilgisayar benim için çok farklı bir yere geldi. " Abi adamlar neler yapıyor ya " diye bilgisayar oyun dünyasına bir daldım ki tam daldım. Küçük bir çocuk için büyüleyici bir dünyaydı. Bugün geri dönüp baktığımda tek pişmanlığım varsa yıllarca hayran olduğum o bilgisayar oyunlarının arka planını yani kodlama kısmına merakımın olmamasıdır. 

          Yıllar böyle geçip gitti. Üniversite tercihlerimde hep bilgisayar mühendisliği var. (Aslında yazılım mühendisliği istemiş olsam da Türkiye'de sadece özelde yanlış hatırlamıyorsam Fırat Üniversitesinde olduğu için yazmadım.) Kocaeli Üniversitesini kazandık. Baya kızdım falan derken. 3 sınıfa kadar geldik. 

          3. sınıf derslerimden "İşletim Sistemi Uygulamaları" dersi ile kabuk programlama (bash betik dili) öğrenmeye başlayınca işin rengi benim için değişmeye başladı. Yıllarca "Peh Windows varken Linux ne ki? " diyen ben artık Linux'u keşfetmek istiyordum. 

           İlk iş olarak Ubuntu'yu sanal makineye değilde Windows'un yanına kurdum. Bir anda ne oyun kaldı benim için ne Windows. Ubuntu'dan çıkamaz oldum. Kullanım rahatlığı, hızı, güvenliği derken iyice derine batmıştım. 

          O günden bugüne yaklaşık 2 ay geçti. Ben bu bloğu açmaya karar verdim. Amacım Linux (daha çok Ubuntu) işletim sistemini burada paylaşarak öğrenmek. Bunun yanı sıra ise Linux hakkında güncel bilgi vermek. Karşılaştığım sorunları ve çözümlerini bu bloğa eklemektir.

         Herkese iyi günler. 

Yorumlar